Regulamin z 1 lipca 2022 r.
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży za pośrednictwem serwisu internetowego, dostępnego pod adresem packpoint.pl, zwanego dalej: „Portalem” produktów poligraficznych tworzonych na zamówienie (zwanych dalej: „Produktami”), a także prawa i obowiązki stron w zakresie zawieranych umów.
- Właścicielem i administratorem strony packpoint.pl jest firma MCP PACKIDEA Sp. z o.o. z siedzibą na ul. Słowackiego 42/3C w Myślenicach, kod: 32-400, KRS: nr 0001023693, NIP: 6762638201, REGON: 524672580, zwana dalej „Drukarnią”.
- Wszystkie informacje o produktach podane na Portalu w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
II ZASADY KORZYSTANIA Z PORTALU
- Warunkiem złożenia zamówienia na produkty Drukarni jest akceptacja niniejszego Regulaminu oraz rejestracja konta na Portalu packpoint.pl. Rejestracja polega na prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego, w tym podaniu aktualnego adresu e-mail, który będzie wykorzystywany do dalszej korespondencji.
- Rejestracja konta na Portalu packpoint.pl jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na treść Regulaminu.
- Klientami Drukarni mogą być wyłącznie: osoby prawne; jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym odrębne przepisy nadają prawo do nabywania we własnym imieniu praw i zaciągania zobowiązań; osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Klientem Drukarni nie może być osoba nie prowadząca działalności gospodarczej. Dokonywanie za pośrednictwem Portalu czynności prawnych przez osobę nie mającą prawa do ich dokonywania będzie obciążało wyłącznie tę osobę.
- Drukarnia może w każdym momencie ze skutkiem natychmiastowym ograniczyć lub zablokować Klientowi dostęp do zarejestrowanego konta w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności gdy Klient:
a/ dopuścił się za pośrednictwem Portalu naruszenia dóbr osób trzecich,
b/ w trakcie rejestracji podał nieprawdziwe dane,
c/ nie miał prawa do dokonywania czynności prawnych w imieniu osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, o których mowa w odrębnych przepisach,
d/ swoim zachowaniem godzi w dobre imię Drukarni, w szczególności gdy zachowanie jest niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- W przypadku naruszenia, o którym mowa powyżej, ponowna rejestracja konta będzie możliwa tylko i wyłącznie po uprzednim wyrażeniu zgody przez właściciela Portalu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Portalu usługami, Drukarnia podejmuje środki adekwatne do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, przeciwdziałaniu uzyskaniu dostępu do danych osobowych Klientów przez osoby nieuprawnione.
- Klientowi Drukarni zabrania się:
a/ korzystania z Portalu w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującym prawem, niniejszym Regulaminem oraz zasadami korzystania z Internetu,
b/ przekazywania treści niezgodnych z prawem np. propagujących przemoc, zniesławiających, naruszających dobra osobiste osób trzecich,
c/ posługiwania się materiałami graficznymi, co do których nie posiada on praw autorskich,
d/ korzystania z Portalu w sposób mogący zakłócić jej funkcjonowanie, utrudniający do niej dostęp innym użytkownikom albo w inny sposób szkodliwy dla nich lub Drukarni,
e/ wykorzystywania treści zamieszczonych na Portalu w sposób niezgodny z obowiązującym prawem, wykraczający poza własny użytek.
III ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Przedmiotem zawarcia umowy pomiędzy Klientem a Drukarnią są produkty, których parametry zostały określone przez Klienta podczas składania zamówienia.
- Dla celów zawarcia umowy z Drukarnią należy założyć konto na Portalu, dokonać wyboru produktu, określić jego parametry oraz zgodnie z wyświetlanymi parametrami złożyć zamówienie, klikając w stosowny przycisk.
- Po kliknięciu, będzie można wgrać docelowy projekt produktu, po czym potwierdzić przyciskiem „Zamów”.
- Kliknięcie przycisku „Zamów” powoduje wygenerowanie automatycznej wiadomości e-mail, która zostanie wysłana na podany przy rejestracji adres e-mail. Wiadomość jest propozycją zawarcia umowy i zawiera podsumowanie złożonego zamówienia, w szczególności: przedmiot zamówienia oraz jego nr, szczegółowy opis parametrów zamówienia, kwotę netto i brutto zamówienia, przewidywany termin wysyłki.
- Zamówienie zostaje przekazane do realiacji z chwilą akceptacji przez Drukarnię otrzymanych plików graficznych oraz zaksięgowania wpłaty na koncie packpoint.pl.
- Przekazanie zamówienia do realizacji wyłącza możliwość późniejszego odstąpienia od umowy, chyba, że odstąpienie od umowy wynika z wadliwości dostarczonych produktów, a reklamacja zostanie uznana przez Drukarnię za zasadną.
- W przypadku prawidłowego wykonania umowy przez Drukarnię, zamówione produkty nie podlegają zwrotowi lub reklamacji.
- Zamówienia można składać całą dobę, w każdym dniu tygodnia.
IV DOSTAWA
- Dostawa produktów jest nieodpłatna, co do zasady ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
- Za dodatkową opłatą Drukarnia może dostarczyć produkt na dowolny adres krajów członkowskich Unii Europejskiej, po wcześniejszej akceptacji przez Klienta kosztów i opłacenia dodatkowej faktury za usługę przesyłki międzynarodowej.
- Dostawa zamówionych produktów obydwa się za pośrednictwem firm kurierskich, będących stroną trzecią. Firmy kurierskie mają prawo do dostarczenia przesyłki do trzech dni roboczych od momentu jej nadania. W większości przypadków przesyłki doręczane są już na drugi dzień roboczy.
- Adres dostawy można zmienić do momentu nadania przesyłki. Informację o zmianie adresu dostawy należy przesłać drogą mailową na adres: info[ad]packpoint.pl
- W przypadku nieodebrania przesyłki kurierskiej przez Klienta lub podania błędnego adresu dostawy i co za tym idzie zwrotu przesyłki do nadawcy, Klient jest zobowiązany pokryć koszty jej ponownego nadania.
- Drukarnia nie oferuje możliwości osobistego odbioru zamówionych produktów i nie realizuje wysyłek „za pobraniem”.
- Terminy dostawy na Portalu packpoint.pl podane są przy założeniu dostawy przesyłki na drugi dzień roboczy od momentu jej nadania.
- Opóźnienie w dostawie z winy firmy kurierskiej nie upoważnia Klienta do żądania odszkodowania lub składania reklamacji.
- Drukarnia dopuszcza możliwość nieterminowej realizacji zamówienia, wynikającą z przyczyn losowych i niezależnych od Drukarni, takich jak. np. braki w dostawach energii elektrycznej lub sygnału internetowego, awarie maszyn poligraficznych. Opóźnienia w realizacji zamówień wynikające ze wspomnianych wyżej powodów nie pociągają za sobą odpowiedzialności odszkodowawczych Drukarni względem Klienta, jak też nie uprawniają Klienta do odstąpienia od umowy.
V CENY I SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Ceny produktów podane na Portalu podane są w złotych polskich - wyrażone w kwocie netto i brutto (z 23% vat), zawierają całościowy koszt obsługi i realizacji zamówienia tj. koszt produktu, koszt pakowania i koszt dostawy.
- Płatności za zamówienia można dokonać:
a/ za pośrednictwem zintegrowanych systemów płatniczych Tpay (kart płatniczych, kart debetowych, kart przedpłaconych, przekazem, przelewem on-line),
b/ przelewem tradycyjnym na podstawie faktury proforma.
- Niezbędne do zrealizowania płatności dane osobowe Klientów dokonujących płatności poprzez system Tpay są przekazywane spółce Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, KRS 0000412357, jako administratora danych (61-894 Poznań, plac Andersa 3).
- Faktura VAT jest wystawiana i przesyłana drogą mailową do Klienta w dniu zaksięgowania płatności na koncie packpoint.pl
- Składając zamówienie na Portalu, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur oraz faktur korygujących drogą elektroniczną. Klient ma również możliwość pobrania faktur, logując się na swoje konto założone na Portalu packpoint.pl
VI PLIKI GRAFICZNE, PROJEKTY i PRAWA WŁASNOSCI INTETELKTUALNEJ
- Materiały graficzne należy wgrać podczas procesu składania zamówienia w umówiony sposób, w postaci plików komputerowych we właściwym formacie.
- W przypadku samodzilenego opracowania projektu, Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy merytoryczne lub ortograficzne znajdujące się w treści projektu lub plików graficznych.
- Aby ograniczyć ewentualne błędy, które mogą powstać w trakcie samodzielnego opracowania projektu produktu, Drukarnia sprawdza otrzymany projekt graficzny pod względem technicznym. W przypadku negatywnej weryfikacji, niezwłocznie powiadamia o tym Klienta lub dokonuje korekt i przesyła plik produkcyjny do ponownej akceptacji.
- Klient poprzez przesłanie materiałów graficznych oświadcza, że:
a/ przysługują mu prawa majątkowe do utworów w postaci wzorów graficznych, słownych lub graficzno-słownych, które przesłał podczas składania zamówienia na Portalu packpoint.pl lub też uzyskał od osób uprawnionych wymagane zgody na ich rozpowszechnianie i udzielanie dalszych licencji lub stanowią one przejaw jego własnej działalności twórczej i stanowią utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
b/ wzory graficzne, słowne i graficzno-słowne umieszczane przez niego na Portalu nie naruszają praw osób trzecich.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji Zamówienia wynikające z opóźnienia lub niedostarczenia przez Klienta poprawnych plików graficznych.
- Dla celów ponownej realizacji zamówień projekty i pliki graficzne są archiwizowane bezterminowo. Ich usunięcie z bazy plików Drukarni następuje z chwilą usunięcia konta przez Klienta z Portalu packpoint.pl.
- Drukarnia może użyć zdjęć zrealizowanych produktów jako materiał poglądowy na Portalu packpoint.pl.
VII REKLAMACJE
- Drukarnia obowiązana jest dostarczyć produkt nieobarczony wadami.
- Klient może złożyć reklamację w sprawach dotyczących zamówionych produktów z żądaniem obniżenia ceny, wymiany produktów wadliwych na wolne od wad albo usunięcia wady.
- W przypadku wadliwości otrzymanych produktów Klient może również złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
- Maksymalny poziom rekompensaty za reklamowane produkty nie może przekroczyć 100% wartości zamówienia.
- Reklamację lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć drogą elektroniczną na adres: info[ad]packpoint.pl lub w formie pisemnej na adres: MCP PACKIDEA Sp. z o.o., ul. Słowackiego 42/3C, 32-400 Myślenice.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności wraz z nr zamówienia oraz zakres żądania reklamacyjnego.
- Ostateczny termin zgłoszenia reklamacji upływa w 14 dniu roboczym od momentu otrzymania przesyłki przez Klienta.
- Drukarnia zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 3 dni roboczych liczonych od kolejnego dnia po dniu zgłoszenia. W tym terminie Drukarnia udzieli odpowiedzi, w przypadku uznania reklamacji będzie ona podstawą do dalszego postępowania reklamacyjnego.
- Drukarnia ocenia zasadność reklamacji na postawie zarchiwizowanych próbek przez Dział Kontroli Jakości. W celu zakończenia postępowania reklamacyjnego, możliwa jest sytuacja, w której Klient zostanie poproszony o odesłanie części bądź całości nakładu. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji koszty zwrotu zostaną zwrócone na konto Klienta.
- W przypadku gdy reklamacja zostanie uznana, żądana kwota zostanie zwrócona na konto Klienta w termie do siedmiu dni roboczych liczonych od daty wydania postanowienia o zakończeniu postępowania reklamacyjnego.
- Drukarnia dokłada wszelkich starań, aby jak w największym stopniu wiernie odwzorować kolory zawarte w projektach lub plikach graficznych dostarczonych przez Klienta.
- Ze względu na różnice, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów a technologią druku, porównywanie kolorystyki wydrukowanych produktów z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niewłaściwe. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem na monitorze nie może być powodem do zgłoszenia reklamacji.
- Ze względu na wykorzystywanie do druku różnych maszyn drukujących, w zależności od rodzaju danego produktu, pomiędzy produktami mogą wystąpić różnice kolorystyczne. Różnice te nie mogą być podstawą do zgłoszenia reklamacji.
- Z uwagi na różnorodność wykorzystywanych papierów i kartonów, maszyn produkcyjnych oraz drukujących, dopuszczalne są następujące odchylenia:
a/ przy sztancowaniu (wycinaniu) arkusza na pojedyncze użytki produktu: tolerancja +/-2 mm,
b/ przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowanych w technice fleksograficznej, sitograficznej lub termotransferowej: tolerancja: +/- 1 mm,
c/ przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowanych w technice offsetowej: tolerancja +/-0,1 mm,
d/ przy pasowaniu wybiórczego lakieru UV: tolerancja: +/-0,5 mm,
e/ różnic w gramaturze wykorzystywanych do produkcji papierów i kartonów: tolerancja +/-5%,
f/ różnic ilościowych zamówionego i dostarczonego do Klienta produktu: tolerancja +/-5%.
- W przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie, Klient zobowiązany jest sporządzić wraz z kurierem protokół szkody. Brak protokołu szkody jest podstawą do odmowy uwzględnienia z reklamacji przez Drukarnię.
- W przypadku opóźnienia w realizacji zamówienia z winy Drukarni, Klient może wnioskować o rekompensatę w wysokości 1% wartości zamówienia za każdy dzień opóźnienia, jednak łączna wartość rekompensaty nie może przekraczać 5% wartości zamówienia.
- Drukarnia ponosi odpowiedzialność wyłącznie za własne działania i zaniechania. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań osób trzecich, w szczególności za opóźnienia firm kurierskich, przez których realizowana jest dostawa produktów do Klienta.
VIII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Drukarnią a Klientem jest Sąd miejsca siedziby Drukarni.